onsdag 19 september 2007

Hemligt

Under de senaste veckorna har jag pratat med en del journalister, som ställt frågor om programmet. Överlag har det bara varit trevligt, med bra frågor och varmt bemötande. Men, en standarfråga, till faktarutan, som jag konsekvent inte svarat helt på, är den om familj. Jag har nämligen svarat "ja", och bara "ja". Inget om folk jag har blodsband till med, eventuellt är ihop med, dejtar, ligger med, är kär i, hatar eller precis lärt känna.

Varför inte? Två anledningar: Dels tycker jag inte att det är information som på något sätt har med programmet att göra. Dels, och mycket viktigare, är att jag inte tycker att jag har rätt att prata om folk jag eventuellt är släkt med, har sex med, är ihop med, eller hänger med. Det är deras liv, och det är upp till dem om de vill göra det offentligt.

Däremot svarar jag gärna på andra frågor, om mig själv. Mest för att jag själv tycker att TV och radio blir bättre när folk är personliga. Kvällens Sex med Victor handlar om det privata.

Inga kommentarer: