måndag 10 september 2007

Vem bryr sig?

Något jag ofta undrar över är hur en del människor egentligen resonerar, när de ger sig ut på jakt efter andra personers lust, begär och sexuella handlingar, i syfte att fördöma dem. Det kan låta kanske såhär

"Homosexualitet är en synd och flator, bin och bögar är dåliga människor"

eller..

"Tjejer som ligger med andra än pojkvänner är dåliga människor"

eller kanske..

"Killar i klänning och tjejer med mustasch är äckligt och de är dåliga människor"

Jag undrar två saker. Dels undrar jag vad det är hos människor som gör att de på allvar bryr sig om vad andra människor gör? Huruvida person A gillar kuk, fitta, både och, eller inget av det, gör ju ingen skillnad i person B:s liv. Ändå tycker person B att det är så viktigt att tala om för person A att han/hon/hen gör fel, att person B är beredd att djupt såra person A för att få hem sin poäng. Jag tror det har att göra med att person B känner sig väldigt hotad av att person A gör som han/hon/hen själv vill.

Men det i sin tur innebär att någon lärt person B att personer som gör som de vill är dåliga människor. Vem var det, och varför i hela fridens namn var det viktigt? Jag har verkligen så svårt att fatta det, varför lär man någon att andra människors sätt att älska och knulla på är så fel att de förtjänar att sparkas ner och förnedras?

1 kommentar:

Anonym sa...

hej ja måste bara säga hur glad ja blev när ja äntligen hitta ditt programm igår precis innan ja skulle lägga mig.!! gahh. de var juh så här att jag försökte tjata till mig ditt nr på peace and love, ( men tröck på fel knapp och de försvann.!)// Lizette