måndag 15 oktober 2007

Inte knulla bara bada

Ibland tror jag att typ 90% av människors sociala interaktion handlar om jakten på att få ligga. Eller rättare sagt, om ett umgängesprojekt som till sist ska leda fram till att man träffar Den Rätte. På vägen dit är det helt ok att släta av ett par tre personer, men när man väl hittar fram så är det Den Rätte som ska gälla, helst resten av livet.

Det här projektet – jakten på Förhållandet – är lite orimligt, inser många. Vissa vill inte alls dit, andra tror inte på livslång kärlek/åtrå, och somliga ställer så höga krav på Den Rätte att det blir en person som inte finns. Men ändå verkar alla delta i den här sociala interaktionen som pekar mot Den Rätte. Hur hänger det ihop?

Jag tror att det handlar om sex (surprise!), med andra personer än sig själv. Sex själv är på många sätt svårslaget, men det finns ju också något härligt med att dela sex, med andra människor. Och då ger man sig ut på den där jakten, efter engångsligg, flergångsligg eller till och med en (eller flera) partner(s). I jakten lyckas man förstås bättre om man alltid är snygg, på topp, på gång och i ropet – man måste ju alltid vara redo att framstå som sexig inför okända människor, alltså de potentiella sex-personerna.

(För mig är det i och för sig märkligt att det ”inte går” att dela sex med sina vänner, på samma sätt som man delar andra saker, men det är en annan historia.)

Vad leder det här då till? Kanske att man ibland har sex fast man egentligen inte har lust, mest för att man borde vara glad över att man faktiskt fått till det. Naken, på bra humör, någon som med kåtblick ber en komma närmare. Man kanske tänker ”varför inte?” Nästa dag kanske man tänker ”äsch, det kanske var lite onödigt, jag var ju inte sugen”.

Å andra sidan tycker jag att det är lite sorgligt att så många ångrar att de hade sex, för att det inte var helt sjukt bra sex, utan mer bara okej sex. Men jag minns ändå med glädje första gången jag hamnade där, och vågade säga ”du, jag är rätt trött och inte så kåt, vi kan väl bada istället?” Och ja, så inkonsekvent och rörigt kan det vara. Men sex är inte enkelt. Och det går att tycka ”hellre nej än ja” och ”hellre ja än nej” samtidigt, men som ni förstår är det svårt att säga vad man menar med det, generellt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej viktor älskade fin människa!
Jätte bra tv gör du och fin blogg! Jo denna jävla jakt ,jag hyllar singellivet genom min blogg : Janettesingeltjejen.blogg.se och tycker att hysterin jakten är så himla extrem, jag börjar få panik för de är fan underbart att vara på krogen men inte när de är som en jävla människormarkand där man döms och de läggs bud. + att man får kön upptrycka mot även om man inte bett om det!
För kan man möta kärleken via denna marknaden är ju de fint. Jo bada är bättre än knulla isåfall.. kanske borde minska smittoriskerna på alla könssjukdomar! Fortsätt med ditt, du är jävligt snygg också, de är härligt!Puss Janette the one and only i just love my singellife som damn mutch!